Blogi

« Ajankohtaista

Sähköiset palvelukanavat kattavasti käytössä Postin lakon ajan

Maanantaina 11.11. alkanut Postin lakko viivästyttää kirjelähetyksiä huomattavasti, joten postitse toimitettavat perintäkirjeet eivät välttämättä tavoita asiakkaitamme ajoissa.  

Mahdollisimman kattavan ja joustavan asioinnin taataksemme lisäämme kirjepostin tukena yhteydenottoja puhelimitse sekä lähestymme asiakkaitamme myös sähköpostitse ja tekstiviestein. Näin voimme mahdollisimman hyvin varmistua, että kirjepostina lähetetty informaatio saavuttaa vastaanottajan riittävässä aikataulussa jakeluviiveistä riippumatta.

Sähköisessä Oma Kontio -verkkopalvelussamme voit hoitaa perintäasioitasi normaaliin tapaan mm. tarkastamalla laskusi tilanteen, siirtämällä eräpäivää tai tekemällä maksusuunnitelman.

Meillä Kontiossa on myös aina ollut toimintatapana tavoitella velallisasiakkaita puhelimitse, joten tämäkin tulee minimoimaan postilakon aiheuttamat mahdolliset vahingot. Teemme parhaamme, ettei velalliselle koidu lakosta ja sen mahdollisesti aiheuttamista maksuviiveistä ylimääräisiä ongelmia, ja että velkoja saisi mahdollisimman nopeasti omat saatavansa.

Kontio Perintä ei tee automaattisesti eräpäivä- tai maksuehtomuutoksia laskuihinsa. Mikäli perintäkirjeen saapuessa eräpäivä on jo mennyt, kannattaa olla viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme, joka neuvoo mielellään asiasi hoitamisessa. Postilakon aiheuttamat viivästymät on huomioitu joustavuutena asiakaspalvelussamme erityisesti niissä tilanteissa, jotka ovat asiakkaan kannalta kriittisiä.

Kontio Perintä pyrkii lakon aikana huolehtimaan, että asiakkailla on kaikissa tilanteissa riittävästi maksuaikaa, ja että asiakkaille ei aiheutuisi lisäkuluja postin viipymisen vuoksi.

Posti- ja logistiikka-alan unioni on aloittanut työtaistelutoimenpiteet ja PAU:n julkaiseman tiedotteen mukaisesti lakko alkaa maanantaina 11.11. klo 6.00 ja päättyy sunnuntaina 24.11. klo 24.00.