Ajankohtaista

Blogi

Riitaista saatavaa ei peritä vapaaehtoisen perinnän keinoin

Riitaisan saatavan perintä
3.7.2020

Tässä artikkelissa käymme läpi, mitä laskun riitautus tarkoittaa, milloin saatava on riitainen ja miten toimia, jos velallinen kiistää maksuvelvollisuutensa.
Jatka lukemista
Jokaisella yrityksellä tulee olla päivitetty luottopolitiikka

Yrityksen luottopolitiikka ja luottotappioriskien hallinta
28.5.2020

Yrityksen luottopolitiikka on osa luottoriskien hallintaa. Tavoitteena on välttää ja minimoida luottotappioita. Katso mitä huomioida luottopolitiikan rakentamisessa.
Jatka lukemista
Ulkoistamalla laskutuksen yritys voi keskittyä omaan liiketoimintaan

Laskutuksen ulkoistaminen kannattaa
27.4.2020

Ulkoistetun laskutuksen käyttäminen säästää yrityksen resursseja monin tavoin ja vaikuttaa positiivisesti asiakkaiden maksukäyttäytymiseen.
Jatka lukemista
Yrityksen luottotappiot voidaan minimoida oikeilla toimenpiteillä

Luottotappiot ja miten ne voidaan välttää
14.4.2020

Yrityksen luottotappioita voi vähentää oikeilla toimenpiteillä. Katso 5 yleistä kysymystä luottotappiosta ja miten tappiot voidaan minimoida.
Jatka lukemista
Yritys voi vaatia kaikki saapuvat laskut verkkolaskuina

Näin verkkolasku toimii
30.3.2020

Verkkolaskutus on ajankohtainen aihe, sillä 1.4.2020 alkaen yritykset ovat velvoitettuja lähettämään laskut verkkolaskuina asiakkaan pyytäessä.
Jatka lukemista
Kaikki mitä sinun tulee tietää viivästyskorosta

Viivästyskorko ja sen laskeminen
2.3.2020

Tässä artikkelissa käymme läpi viivästyskoron toiminnan ja vastaamme yleisimpiin kysymyksiin viivästyskorosta.
Jatka lukemista
Perintälaki säätää vapaaehtoista perintää

Perintälain keskeisimmät seikat
18.12.2019

Perintälaki ja hyvä perintätapa ovat perinnän yhteiset pelisäännöt. Katso mitkä ovat lain keskeisimmät seikat ja mitä perintälaki säätelee.
Jatka lukemista

Sähköiset palvelukanavat kattavasti käytössä Postin lakon ajan
11.11.2019

Asiakastiedote: Sähköiset palvelukanavat auttavat kattavasti asioinnissa Postin lakon aikana.
Jatka lukemista

Ajankohtaista

Asiakaspalvelumme aukioloajat muuttuvat
20.5.2022

Kontio Perinnän asiakaspalvelu on 23.5. alkaen avoinna arkisin klo 9-14. Muina aikoina asiointi onnistuu verkkopalveluissamme. Toimeksiantojen lisääminen ja seuranta onnistuu KontioOnlinessa ja velallisten palvelut löytyvät OmaKontio -palvelusta.